ראיית חשבון

חברה בע"מ? עוסק מורשה? מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, כל השאלות הקשורות לראיית חשבון והנהלת חשבונות!

15 יש לך שאלה? on ראיית חשבון
    משה
    20 Apr 2010
    5:49pm

    המחזור שלי הוא 900 אלף שח בשנה. האם עליי לעבור לחברה בע"מ?

    0
    0
      מנהל הפורום - רו"ח מג'די כתאני
      24 Apr 2010
      9:13am

      זה שהמחזור שלך הינו 900 אלפי ש"ח לא נותן אור על הרווח המדווח שלך, עסק עם מחזור 900 אלפי ש"ח ורווח נטו 50 אלפי ש"ח מאוד שונה מעסק עם מחזור של 900 אלפי ש"ח ורווח נטו מדווח של 800 אלפי ש"ח.
      בנוסף לנתון הרווח חשוב לי תחום הפעילות של העסק יש תחומי פעילות שמומלץ בהם צורת התארגנות מסוימת בשל שיקולי מס ובש שיקולים אחרים

      בכבוד,
      כ. מג'די – רו"ח

      0
      0
    שמואל
    9 Jun 2010
    6:39pm

    יש לי לקוח עסקי באילת והוא אומר שאין להם מעמ.
    אבל אני יש לי.
    מה עושים? איך מוציאים חשבונית בלי שהוא ישלם מעמ?

    0
    1
      מג'די כתאני
      12 Jun 2010
      7:31am

      מצ"ב החוזר שנשלח ללקוחותי בענין עסקאות עם איזור סחר חופשי באילת:

      באוגוסט ‎1985 פורסם חוק אזור סחר חופשי באילת. מטרת החוק הייתה לסייע בפיתוח אזור אילת, שעיקריו:

      מע"מ – רכישות בארץ.
      טובין הנרכשים מעוסק שמחוץ לאזור אילת ע"י עוסק (בלבד! ) תושב אילת לצורך עסקו באזור אילת, חייבים במע"מ בשעור אפס (פרט רשימה מצומצמת החייבת במע"מ בשעור רגיל, ראה בהמשך).

      שירותים הנרכשים מעוסק שמחוץ לאילת ע"י עוסק תושב אילת חייבם במע"מ בשעור מלא (ואינם ניתנים לקיזוז). למעט שירותים המפורטים בהמשך.

      מכירתם של טובין ושירותים המצויים באזור אילת ע"י עוסק תושב אזור אילת לצריכה או לשימוש באיזור אילת (למעט רשימת טובין המפורטת בתוספת השניה, ראה בהמשך) תהא פטורה ממע"מ.

      אין פטור ממע"מ על רכישת טובין ו/או שירותים הנרכשים מחוץ לאזור אילת ע"י יחידים (שאינם עוסקים) גם אם הם תושבי אילת.

      רשימת הטובין (התוספת השניה) החייבים במע"מ בשעור מלא במכירה מעוסק שמחוץ לאילת לעוסק אילתי וכן במכירה באילת מעוסק לצרכן.

      כלי רכב (למעט רכב עבודה או מסחרי המפורט בתקנות מע"מ).

      טלויזיה צבעונית (למעט שימוש בבתי מלון).

      מייבש כביסה ביתי.
      מערכת וידאו טייפ.
      מערכת סטריאופונית.
      מקפיא עמוק.
      סיגריות, טבק ומוצריו.
      מצלמת וידאו טייפ.
      תכשיט ושעון שערכו עולה על ‎200$.

      שירותים שיחול עליהם מע"מ בשעור אפס.

      השירותים המפורטים להלן והניתנים ע"י עוסק שאינו תושב אזור אילת לעוסק תושב אזור אילת לצורך עסקו באילת:

      הובלת טובין לאילת.
      שירות שהוא התקנה, הפעלה, תחזוקה או תקינותם של טובין אלה:

      מעליות
      מערכות מיזוג אויר
      מקרר תעשייתי
      מכונה אוטומטית לעיבוד נתונים
      רכב

      שירותי טכנאות שיניים.
      שירותי אדריכלות לבתי מלון.
      רכישת שירותי מלון.
      שירותי ניהול לבתי מלון שאישר המנהל ( ראה רשימה בהמשך).

      שירותי ניהול לבתי מלון שאישר המנהל:
      ניהול חשבונות
      ראיית חשבון
      ייעוץ מס
      עריכת דין
      פרסומים
      רישום מקרקעין
      ייעוץ כלכלי
      שיווק של בתי מלון

      יובהר כי, עוסק שאינו תושב איזור אילת שמוכר טובים לעוסק שהינו תושב איזור אילת חייב לשים לב לנקודות שלהלן:

      א. עליך להוציא חשבוניות במקור ובשני העתקים לפחות.

      ב. על גבי המקור והעתקים של החשבוניות יירשמו שמו ומספר הרישום במשרד מס ערך מוסף של העוסק תושב אזור אילת אשר רכש את הטובין, פרטים מזהים של כלי הרכב שבו מובילים הטובין וכן שמו של הנהג ומספר תעודת הזיהוי שלו, בטובין המובלים בדרך האוויר יירשמו פרטי המוביל.

      ג. חובה להוביל את הטובין בדרך הקצרה ביותר אל מקום היעד שבאזור אילת.

      ד. עליך לעצור במסוף כניסה לעיר ("דרך ערבה") לצדו המערבי של כביש הערבה, (להלן מסוף כניסה) ולהגיש חשבוניות להחתמה.

      ה. חובה עליך (אם נתבקשת) להציג את הטובין לפני פקיד המכס.

      ו. על גבי המקור ושני העתקים של החשבונית יירשמו במסוף, בידי פקיד המכס ומע"מ, תאריך המעבר והשעה והם יוחתמו בידו בחותמת "אזור סחר חופשי באילת – אגף המכס ומע"מ".

      * העתק החשבונית יישאר בידי המכס, ואילו המקור והעתק האחר ימסרו לעוסק תושב אזור אילת, העוסק יאשר על גבי ההעתק, בחתימתו ובחותמת עסקו, את דבר קבלת הטובין, ויחזירו לעוסק שאינו תושב אילת. על פי ההעתק הנ"ל ניתן לדווח למע"מ בשיעור אפס.

      מידע זה לא בא לשנות כל דין או הוראה רשמית.

      דומיני שחוזר זה יספק תשובות לכל שאלותיך, במידה ויעלו עוד שאלות אשמח לעמוד לרשותך.

      בכבוד,
      כ. מג'די – רו"ח
      ליווי עסקי של עסקים שמטרתם להחדיר מוצרים למגזר הערבי.
      ליווי פיננסי של עסקים שלא מרגישים ברווח לגילוי נקודות התורפה של העסק.

      0
      0
    משה
    25 Apr 2010
    1:01am

    העסק הוא חנות פרחים שכונתית.
    הרווח בערך 20%.

    0
    0
      מנהל הפורום - רו"ח מג'די כתאני
      27 Apr 2010
      6:13am

      בוקר טוב,

      מחזור 900 אלפי ש"ח ורווח 20% קרי 180 אלפי ש"ח שנתי = 15 אלפי ש"ח חודשי

      בהנחה שה- 20% שציינת משה הינם רווח נטו לפני מיסים ולא רווח גולמי
      ובהנחה שהתחשבת בכלל ההוצאות לרבות ההוצאות שאתה כעוסק לא משלם במהלך השנה כגון הוצאות הפחת על השקעות ששולמו בעבר ומופחתות כיום.

      ניתן לרכז לך את המקנות כלהלן:

      1. על רווח נטו של 180 אלפי ש"ח מבחינת שיקול מס גרידא אין טעם להעביר את הפעילות למסגרת של חברה, אין חסכון מס – במקרה הנ"ל – בחלופת החברה לעומת חלופת העצמאי, ולהפך בחברה תשלם יותר (בהתחשב בשכ"ט המוגדל שיהיה לרו"ח ובהתחשב באגרות רשם החברות).

      2. מבחינה משפטית שקשורה לתחום הפעילות שלך, תחופ הפעילות אינו מסוכן, המכירות שלך המרביתן הינן במזומן או בכרטיסי אשראי והקניות אינן בסכומים גדולים שהרי אתה מוכר בעיקר שירות סידור ועיצוב ו… והפרחים הינם חלק קטן בעסקה, כך שבשורה האחרונה אין מדובר על ענף מסוכן שכדאי לכסות את נכסי הבעלים במקרה של קריסת העסק ובמקרה כזה עדיפה התארגנות חברה על התארגנות עצמאי גם בלי להתחשב בשיקולי המס, וזה לא המקרה שלך.

      3. חשוב גם לציין שההחלטה תושפע גם מגודל האובליגו של העסק שהרי מימון בנקאי מוכר לחברה באופן מלא ולעצמאי בהרבה הגבלות ותנאים ולא באופן מלא.

      4. לא פחות חשוב עניין העתיד, האם שמירה על הרמה או התפתחות מחושבת לפי תוכנית כלכלית מסודרת, כי אז העתיד יוכל להשפע רבות על ההחלטות בעניין.

      5. נקודה נוספת שכדאי שתשים לה את הלב, אתה אומנם נמצא בשלב שלא כדאי להפוך את העסק שלך לחברה, אומנם אתה עצמאי שמגלגל כמליון ש"ח שנתי, זה כבר מתחיל להתקרב לרמת העצמאיים הגדולים, כלל התנהלות שלמדתי מניסיון רב שנים עם רשויות המס, "כדאי להיות חברה קטנה ולא עצמאי גדול", לצערינו אבל זו המציאות ברשויות המס, עצמאי גדול שמגלגל מחזורים במליונים גורם לתאבון אצל פקידי השומה לעומתו חברה שמגלגלת מליון שניים הינה חברה מאוד קטנה שבקשה זוכה לתשומת לב מפקידי השומה, מה עוד שפקידי השומה במחלקת עצמאיים לרוב, בלי להתכוון לפגוע באף אחד, אין מלומדים ברשמות גבוהות ושיטות הסגירה שלהם לדיונים מתרכזת על סבירות אחוזי רווח ושם הם גורפים כספים גדולים, לעומתו , ברוב המקרים, פקידי השומה של חוליית החברות הינם רואי חשבון שמנהלים בצורה יותר מקצועית, עובדה זו לבדה יכולה לחסוך לא מעט מס בדיונים.

      ולפני סיום התשובה , חשוב לי שמר משה וכלל הקוראים יבינו שנכון מאוד להתעסק בשאלת הקטנת נטל המס דבר שגורר יותר נטו לכיסו של העוסק, אבל, ומנסיון, יותר חכם ויותר נכון ויותר נבון והתעסק בשאלה יותר חשובה והיא הגדלת ההכנסות והקטנת העלויות, דבר שלצערי רוב העוסקים לא נותנים לו תשומת לב בכלל, במשרדי למשל ישנם 4 עסקים באיזורים שונים שהינם חנויות פרחים, וחלקם אפילו במחזורים מאוד דומים, אבל אחוזי הרווח שלהם – אני מתכוון נטו – הינם הרבה יותר מ- 20%, זו נקודה למחשבה, פה טמון הכסף האמיתי, ליווי עסקי יוכל לתרום לך רבות ולהכניס הרבה יותר לכיס שלך.

      בכבוד,
      כ. מג'די – רו"ח
      מלווה עסקי ופיננסי
      בדיקת כדאיות השקעות
      תמחור מוצרים ושירותים
      בדיקת רווחיות מוצרים ופעילויות
      שיפור תנאי אשראי מול הבנקים
      "מעסק שורד לעסק מצליח ומוביל"

      0
      0
    רון
    5 May 2010
    6:12pm

    יש לחברה שלי ספקים מהשטחים שלא מוציאים חשבוניות. איך אני יכול להכניס אותן כהוצאה מוכרת לחברה שלי?

    0
    0
      מנהל הפורום - רו"ח מג'די כתאני
      6 May 2010
      12:13pm

      עקרונית, לעניין קיזוז המע"מ על הקניות מהשטחים חייבים חשבונית מס – התחשבנות, או חשבונית מס שטחים על מנת שיהיה ניתן לדרוש את המע"מ בחזרה.

      לעניין מס הכנסה, עקרונית הדרישה של ההוצאות חייבת להיות מגובה במסמכים מוכרים לרשויות המס, קרי חשבונית מס במקרה הזה חשבונית מס שטחים או "התחשבנות" וצריך לזכור כי במקרה דנן אם החברה חייבת ניכוי במקור תהיה בעיה כיוון שלא מקבלת חשבוניות מס מהשטחים וככל הנראה אין לה אישור ניכוי במקור של הספק מהחברה הפלסטינית וחובה לדעת במקרה דנן שאם לא מנכים במקור כשחייבים לפי התקנות רשות המיסים יכולה לשלול את כל ההוצאה.

      אבל, אם לא חייבים לנכות מס במקור אז צריך רק להוכיח שלא מדובר בהוצאות פקטיביות ואז ניתן לדרוש את ההוצאות על סמך חשבונית או קבלה (שהם מסמכים רגילים של הספק ולא החשבונית מס הנדרשת בארץ "התחשבנות" מגובות בשיקים למוטב בלבד שיוכיחו את התשלום לספק.

      לסיכומו של דבר,
      1. השיטה הכי פשוטה לדרישת ההוצאה לבקש חשבונית התחשבנות מהספק שבשטחים, בנוסף לאישור ניכוי במקור, כאשר המהלך הזה לא אמור להתקל בהתנגדות מהספק כיוון שאתה משלם לו את המע"מ שהוא יצטרך לשלם, ועל כן זה לא פוגע בו בשורה האחרונה אך תורם לך בזה שתוכל לדרוש את ההוצאה לצורך הדוח וכך תחסוך על עצמך תשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי (אם מדובר בעצמאי).

      2. המקרה הפחות ודאי הוא לדאוג לשלם לספק בשיקים למוטב בלבד ולקבל את החשבוניות והקבלות שלו "הלא מוכרות" ברשות המיסים ועצם התשלום בשיק למוטב בלבד תוכל לדרוש על גביו את ההוצאה ללא מע"מ כמובן, רק שתדע שאם הוראות הניכוי במקור מחייבות אותך לנכות במקור מהספק – ספיציפית לעסק שלך – אזי למרות התשלום בשיק למוטב בלבד רשות המיסים תוכל לשלול לך את ההוצאה בשל אי הניכוי במקור.
      צריך להבהיר שאין קשר אוטומטי בין מחלקת הניכויים למחלקת מס הכנסה רגיל, כך שיתכן מקרה שתדרוש את ההוצאה כפי שהבהרנו על ידי הוכחת תשלום, ולא ישימו לב שלא ניכית במקור וכך יאשרו את ההוצאה.
      הכל תלוי ברו"ח שלך, לצערי כרו"ח אני יודע שלא מעט מהרו"ח מתנהלים עם רשויות המס בצורה פחדנית מדי ולא מנסים דברים שלכאורה החוק מתיר אותם, המתורא לעיל אפשרי ליישום אומנם בתנאי שתדע שיתכן מקרה שיעלו על זה ואז ישללו לך את ההוצאה רטרואטיבית, וכפי שאתה בטוח יודע שסגירת דיונים במס הכנסה הינה בפשרות כך שבשורה האחרונה אתה תצא המרוויח כיוון שחלק מההוצאה בכל זאת ישאר ויאושר.
      אם נוסיף לזה שהסיכוי בכלל שהתיק שלך ייבדק הינו פחות מ- 1%, ונוסיף לזה את העובדה שמומחיות רבה אין אצל רבים מפקידי רשות המיסים, ונוסיף לזה שרבים לא יקשרו בין דרישת ההוצאה לניכוי במקור, ונוסיף לזה את החסכון העכשוי בכסף לעומת הסכנה העתידית לשלם חלק מהכסף אם יעלו על זה בכלל נגיע למסקנה בשורה האחרונה ובגבולות האמור לעיל שכדאי לנסות.

      מג'די כתאני – רו"ח

      0
      0
    מיכל
    30 Jan 2011
    10:47am

    שלום רב,
    אנחנו 3 יזמים העומדים בפני הקמתו של מיזם אינטרנטי.
    הנתחים מחולקים שווה בינינו (בעלות בעסק).
    איזה סוג של עוסק יתאים לנו? האם כדאי להקים חברה?
    תודה

    0
    0
    אלי
    5 Mar 2011
    2:44pm

    ברשותי משרד שמאי רכב
    השאלה האם פרחים ומתנות מוכרים לצורכי מס הכנס ואו מ.ע.מ
    ומה הסכום שמותר
    בברכה

    0
    0
    קינן
    7 Apr 2011
    12:03am

    בקרן גידור שבנויה משותפות מוגבלת שהשותף הכללי הוא חברה בע"מ ,באיזו דרך השותף הכללי שהינו חברה יכול ל"זכות" ברווח המגיע לו מתוקף החוזה מול השותפים כרווח הון אך מנגד שלא לשלם מס ערך מוסף !!! בדיוק כמו השותפים המוגבלים שפטורים ממע"מ לאור השקעה בניירות ערך שאינם בפקודת מע"מ כי אינם מוגדרים כנכס או כטובין .

    תודה רבה מראש על התשובה

    0
    0
    לבנה גרינברג
    7 Nov 2012
    8:47am

    אני פותחת עסק חדש מרפאה אלטרנטיבית מה עדיף מבחינת המס עוסק מורשה או עוסק זעיר בתור התלה יש הרבה הוצאות בתור עוסק זעיר אין לי קיוז של מ.ע.מ

    0
    0
      דורון יניב רואה חשבון
      11 Feb 2014
      6:26pm

      מכיוון שהעבודה תעשה מול מטופלים פרטיים עדיף לך להירשם כעוסקת פטורה ממע"מ, אפילו שזה אומר לוותר על החזרי המע"מ מההוצאות שבשלב הראשון

      0
      0
    אלי
    1 Sep 2014
    4:22pm

    אני חברה שמגלגלת בערך מליון שמונה מאות לשתי מליון אני עובד על 15% יש לי הוצאות והלוואות איך אני יודע עם החברה עוסה כסף אף על פי שאני מצליח לשלום כל חודש את כל הנדרש

    0
    0
    אלי
    1 Sep 2014
    4:23pm

    שכחתי לציין שהגלגול הוא שנתי

    0
    0