מאמן אישי באינטרנט – ב'

הפעם נעסוק בשאלה הראשונה שמאמן אישי טוב אמור לשאול: מהו הבדל בין עסק מצליח כלכלית לעסק שרק "צף" או אפילו חמור מזה – נמצא בחובות?

מאמן אישי שיסכים שזה המזל של בעל-העסק, הוא מאמן אישי גרוע ביותר.

כאשר השבטים הקדומים באמריקה הדרומית פגשו את האבירים האירופאים, על סוסיהם והשריון שלהם, הם היו בטוחים שהם רואים את אלוהים.

כאשר בעל עסק מכיר רק את השיטות הישנות בניהול, והוא פוגש מאמן עסקי שמכיר את הדרכים המודרניות לניהול עסק, ולהשגת רווחיות, המאמן העסקי נראה בעיני בעל-העסק כאלוהים.

הנה תרגיל ש-מאמן אישי שלנו יעשה עם בעל-עסק כדי לראות לו את ההבדל בין ניהול של המאה ה-19 לניהול במאה ה-21:

תארו לעצמכם לרגע שאתם נוהגים במכונית פרארי אדומה וחדשה.

נחמד, לא?

כעת דמיינו שאין לכם בכלל לוח שעונים. לא נורא.

כעת דמיינו שגם אין לכם מפה, אין GPS, אין טלפון סלולארי. בסדר, נסתדר.

כעת דמיינו שהחלונות של המכונית שלכם אטומים לחלוטין ולא ניתן לראות מבעדם דבר.

מה קיבלתם…

…?

אולי קשה להאמין, אבל אם אתה מנהל את העסק שלך ללא בקרה קבועה של 7 פרמטרים, אתה נוהג בפרארי הנ"ל.

העמוד עליו אתם רואים את הפרארי המרוחה הוא האנלוגיה למשבר כלכלי, או מיתון או כל בעיה חיצונית אחרת.

אז מי אשם? העמוד? אולי הכביש? אולי הגשם?

אם ארשה לעצמי לצטט מנכ"ל של ארגון מהגדולים והמצליחים בארצות-הברית אשר לא נפגעו כלל מן המשבר:

"מי שנוהג ללא מפה וללא מד-דלק, שלא יבוא להתבכיין לי שהוא תקוע באמצע מדבר נבאדה!"

וכבר לא מעטים הגיעו לשם. יש שכבר הסכימו לעבוד תמורת דולר בשנה, רק כדי לקבל נדבה מהממשלה כדי להציל את החברה שלהם. אבל הם אנשי עסקים ותיקים שהרי יודעים הכול, אז אנחנו לא נפריע להם.

7 הפרמטרים מהווים את לוח המכוונים של העסק שלך. הם המפה, ה GPS, החלונות. הם בעצם הכל.

הם בלתי ניתנים להפרדה. הם המינימום ההכרחי שלא ניתן לצמצם, המשוואה הבסיסית ביותר שקובעת את ההישרדות של כל פעילות עסקית, בין אם מדובר בעסק של אדם אחד או חברה בת אלפי עובדים.

וכך הם נראים במציאות:

החדשות הטובות הן שכבר הכנו לך את לוח המכוונים הזה.

הכל ניתן לשליטה גם אם הם נמצאים באיים הקריביים.

כל מה שהם צריכים זה מחשב הכי פשוט בעולם ואינטרנט.

מה נשאר לעשות?

1. למנות אחראי על כל פרמטר

2. פעם בשבוע – במוצאי שבת או לפני כניסת השבת, לדאוג לכך שמישהו מעדכן את המערכת.

המערכת ניתנת לגישה מכל מחשב שמחובר לאינטרנט. לכל אחד סיסמה אישית.

3. להמשיך לקבל הנחיות מהמאמן האישי שלכם כדי שהכול יהיה בעלייה. אם כל הפרמטרים הללו יהיו בעליה – גם הרווח שלך יהיה בעליה.

זהו..

…אה, כן פרט קטן. מהו כל פרמטר כאן?

הנה:

NNCF – New Names to Central Files  – מספר השמות החדשים שנוספו למאגר הלקוחות. למאגר זה מצטרף רק מי שקנה משהו מהחברה. זהו בעצם המדד לכמות לקוחות חדשים שהצטרפו, מדד חשוב מאוד שמבטיח את העתיד של החברה. חברה שלא מצליחה להזרים "דם חדש" על בסיס קבוע למאגר הלקוחות שלה היא חברה שהסוף שלה קרוב. זהו המדד של מחלקת השיווק ללקוחות חדשים.

GI – Gross Income – הכנסה ברוטו – כמה מכירות נעשו השבוע. הרווח בחברה הוא נגזרת של ההכנסות מינוס הוצאות. בניהול פיננסי נכון הכנסות חשובות הרבה יותר מהוצאות. מנהל כספים טוב אמור להתעסק 80% מהזמן שלו בהגדלת הכנסות ורק 20% מהזמן שלו בשליטה בהוצאות. (וכבר למדנו שאין דבר כזה "הוצאות", יש רק "השקעות". אין משמעות להוצאה בלי הנתון החשוב הבא: "כמה זה מייצר לי חזרה?" כל הוצאה צריכה להניב יותר כסף ממה שהושקע בה.) מדד ה GI הוא באחריות מחלקת המכירות.

VSD – Value of Service Delivered – ערך השירותים או המוצרים שסופקו ללקוחות השבוע. פרמטר חשוב מאין כמותו. אם תדמיינו צינור של מים שחסום בנקודה אחת, מה קורה לזרימה בשאר הנקודות? שלא יהיה לך שום ספק: אספקה איטית של המוצרים או השירותים שלך תפגע לך בהכנסות. זהו המדד של מחלקת הייצור או השירות.

SS – Success Stories – לקוחות מרוצים. זהו פרמטר של איכות המוצרים או השירותים שלך. זה לא מספיק להשוויץ ב-"עד כמה אתה טוב". זה אולי עושה טוב לאגו, אך ניהול תקין כולל מדידה של פרמטר זה, שאמורה להתבצע ברמה של מדע מדויק כמו פיסיקה, ולא להיות מבוססת על דברים מסתוריים כמו "המוניטין שלנו". בניהול טוב – אם זה לא מדיד – זה לא קיים. זהו המדד של מחלקת האיכות.

RES –  Reserves – הרזרבות הכספיות שלך. רווח הוא מילה לא מתאימה כי רווח הוא משהו זמני. רזרבות כספיות הוא רווח שנשמר וכמובן גדל. זהו המדד של הבעלים.

PDC – Paid Completions – ערך השירותים והמוצרים שגם נמכרו, גם נגבו במלואם וגם סופקו. זהו הפרמטר המחמיר ביותר כי הוא כולל אך ורק את המצבים בהם שלושת התנאים הנ"ל מתקיימים יחדיו. זהו המדד של המנכ"ל.

UP – כמות המדדים בעלייה בכל החברה. ישנם פרמטרים רבים נוספים אשר נולדים מתוך פירוק 7 הפרמטרים לתתי-מדדים. המחלקה האחראית על כך שכמה שיותר מדדים יהיו בעלייה היא מחלקת האתיקה של החברה. למה? כי הוכח מדעית שאנשים אתיים הם אנשים פרודוקטיביים, ואנשים פרודוקטיביים אוהבים להשתפר, ואנשים שאוהבים להשתפר, גם התפוקה שלהם עולה כל הזמן! זוהי הסיבה לכך שמנהל אמור ללמוד כל הזמן. שיפור מתמיד של העסק מחייב שיפור אישי מתמיד ושיפור מתמיד של כלי הניהול שבידי המנהל.

מאמן אישי טוב יכול להבטיח לך, שאם תקפיד לנהל את כל הפרמטרים הללו, ופרמטרים נוספים שנגזרים מהם, אין שום סיבה שלא תשרוד את המשבר הזה וגם הבאים אחריו, בלי לאכול את החסכונות ומבלי להיכנס לחובות מיותרים.

ההגה בידיים שלך. אתה תחליט אם זה יהיה פרארי… או עגלה מתפרקת.

המשך בסדנא הבאה…

לקוחות חדשים (שלא היו באף סדנא עד כה) יכולים  באמצעות השורה הבאה להירשם ל

סדנא אחת ללא תשלום של המכון לאבחון עסקי.

או לקבל יעוץ ראשוני טלפוני מהמאמן האישי של המכון לאחר מילוי אבחון עסקי ממוחשב.

למילי האבחון הממוחשב הקלק כאן.