מאמן אישי באינטרנט – א'

הניסוי הבא יעלה לך 40 דולר:

לך לקניון עמוס עם מאמן אישי או בלעדיו וזרוק שטר של 20 דולר, כאילו נפל לך במקרה. ב-8 מתוך 10 מקרים מישהו ירוץ אחריך להחזיר לך את השטר.

הניסוי הזה מומלץ לעיתים על ידי מאמן אישי של המכון כדי להדגים את העובדה ש-80% מהאנשים בעולם הם אנשים הגונים, שלא רוצים להרוויח כסף באמצעות גניבה או שוד או על חשבון פגיעה באדם חף מפשע. ישנם כמובן מחקרים הרבה יותר מדעיים ורציניים בנושא, אך המספר הזה הוא די מדויק.

רוב האנשים שמאמן אישי שלנו מתחיל לעבוד איתם רוצים בסך הכל להתפרנס בכבוד, לא להיות בחובות, ועם מספיק כסף כדי להבטיח את עתיד ילדיהם. הדבר לא דורש לכאורה יכולות מיוחדות. כל מה שצריך הוא מוצר או שירות טובים זהו… האומנם?

לא בדיוק.

כל מי שעובד עם מאמן אישי טוב יודע שישנו מושג בהנדסה שנקרא "שולי בטיחות".

כאשר מהנדס מתכנן גשר שאמור להחזיק 50 טון, הוא תמיד מתכנן אותו כך שהוא יחזיק 150 טון לפחות.

אם בעל-עסק צריך 30,000 שקלים בחודש כדי לשרוד, עליו ועל המאמן האישי שלו לתכנן להרוויח  90,000 שקלים לפחות.

מאמן אישי שלא חושב כך נמצא במעמד דומה למהנדס שתכנן את גשר המכבייה:

נטל המיסים, המצב הכלכלי העולמי וחוסר היכולת של המדינה לאכוף את ההגינות על ה-20% הנותרים, לא יאפשרו ל-80% שרוצים "רק להתפרנס בכבוד" אפילו להתפרנס בכבוד.

זוהי הסיבה העיקרית לכך שאנשים טובים מתדרדרים לפשיטות רגל או הפסדים, או מגיעים לגיל 75 ללא פנסיה או חסכונות כלשהם, וחבל.

מאמן אישי טוב לא ילמד אותך לסגוד לכסף. אנחנו לא חושבים שכסף הוא הדבר החשוב ביותר בעולם. אבל צריך להודות בכך שהעולם היום בנוי כך שקשה מאוד לשרוד בלי לעשות כסף. והאמת היא שאם עושים אותו בצורה הגונה, זה אפילו די כיף.

לפי נתוני משרד התעשייה והמסחר 70% מהעסקים נסגרים תוך 5 שנים לקיומם. השאר לא בהכרח משגשגים, הם רק שורדים. ממחקרים פנימיים של המכון לאבחון עסקי שכללו מעל 8 אלף בעלי-עסקים בישראל, אנו יכולים להעירך שרק כ-20% מתוך אלו ששורדים, באמת מרוויחים מספיק. זה משאיר אותנו עם 20% מתוך 30% שהם 6% הצלחה. ייתרה מכך, המספרים הללו נכונים לשנת 2006 – שנתיים לפני המשבר הכלכלי העולמי, מה שיכול בקלות להוביל אותך למסקנה שעדיך לנסוע לוגאס ולהמר בקזינו, או למלא לוטו עד סוף ימיך בתקווה שתהיה אחד מהאנשים במסכה.

זוהי עובדה סטטיסטית שאדם שלא קיבל כסף בעקבות עבודה הגונה שעשה או תמורה אמיתית שנתן, לא יחזיק בו זמן רב. זהו אולי ההסבר היחיד המתקבל על הדעת שמעל 90% מהאנשים שזוכים בלוטו, נשארים תוך כמה שנים עם פחות כסף ממה שהיה להם לפני שזכו, או משתגעים, או נהיים חולים, או מתדרדרים לסמים ומתים.

הפתרון הוא לא למלא לוטו!

הפתרון הוא ניהול נכון.

ה-6% שמצליחים בעסקים הם לא אנשים ברי-מזל או מלאכים משמיים. הם פשוט מנהלים טובים. ואם הם לא כאלו, ורק המזל הוא הגורם להצלחתם, הם ייפלו במוקדם או במאוחר (בדרך כלל מאוד מוקדם), וייפלו חזק וכואב.

היחידים שמצליחים לאורך זמן הם אלו שיודעים לנהל טוב, שלא בונים רק על המזל.

מה שהכי עצוב בכל הסיפור הוא שזה אפילו לא קשה במיוחד.

כל מה שצריך לדעת כדי לעבור שדה מוקשים הוא לדעת היכן המוקשים.

מוקש מס' 1: 20 האחוז שלא יחזירו לך את השטר שנפל:

ישנם 2.5% של אנשים שהמטרה היחידה שלהם בחיים זה להזיק לאחרים. הם גם אומני ההסוואה– אנשים מדכאים. מסביבם יש עוד 17.5% שמושפעים מהם ישירות (כן, לצערנו זה מדבק). סך-הכל 20% שיכולים לגרום ואכן יגרמו למעל 80% מהצרות בעסק ובחיים שלך. מאמן אישי טוב יידע ללמד אותך לזהות אותם למרות ההסוואה שלהם.

מוקש מס' 2: להקטין את שולי הבטיחות כי "אי אפשר להרוויח כל כך הרבה".

האמת היא שאין שום גבול לכמה כסף אפשר להרוויח. אבל צריך לדעת ממה מורכב עסק. כל עסק.

בעלי עסקים רבים מבינים לא רע בתחום המקצועי בו הם עוסקים. אם זה עיצוב, רפואה, עריכת דין, בניין, ייצור, שירות, מסחר או כל תחום אחר.

הדבר שלו הם מודעים פחות הוא שהפן המקצועי מהווה אך ורק "בוכנה" אחת מתוך 7 בוכנות של המנוע שנקרא עסק. מאמן אישי טוב מכיר היטב את הבוכנות ויוכל לנתח את העסק שלך בהתאם.

זה אומר, שגם אם אתה המהנדס, או האדריכל, או איש המחשבים הטוב בעולם, אתה עדיין פועל על 14% מהנצילות של המנוע שלך. וזו הסיבה העיקרית לכך שבעלי-מקצוע טובים לא בהכרח בעלי-מקצוע מצליחים!

לפירוט החלקים השונים של המנוע עבור ל-מאמן אישי באינטרנט – חלק 2.

מוקש מס' 3: אין תמונה אידיאלית.

הגדרת התמונה האידיאלית של עסק חי ומצליח היא לא דבר של מה בכך. יש כאן לעיתים מאות פרטים שצריך להתחשב בהם. התפקיד של הגדרת התמונה האידיאלית הוא של הבעלים, וזהו אולי התפקיד הכי חשוב שלו. הטעויות בהגדרת תמונה אידיאלית מתחלקות לכמה.

מוקש מס' 4: הגדרה לא מספיק מפורטת של התמונה האידיאלית.

השמטת חלקים "מובנים מאליהם", כגון כמה שעות אתה רוצה לעבוד ביום, כמה רווח אתה רוצה שיהיה, כמה משכורת אתה רוצה לשלם, כמה לקוחות חדשים יצטרפו כל יום, כמה הכנסה תהיה, כמה הוצאות, ועוד ועוד.

מוקש מס' 5: הפחד לחלום.

בעלי עסקים רבים מפחדים להגדיר את התמונה האידיאלית מה"סיבה" ש"אי-אפשר  להגיע לזה".  מישהו חכם אמר פעם שאדם מת יחד עם החלום האחרון שלו. ייתכן שלעולם לא תגיע לתמונה האידיאלית שלך. ייתכן שכן. מה שבטוח הוא שאם לא תגדיר, לא תגיע.

מוקש מס' 6: חשיבה בשחור ולבן.

ב-10 השנים האחרונות, המכון לאבחון עסקי נתקל בלא מעט בעלי-עסקים שעשו את הטעות הקריטית הבאה: הבעלים מגדיר את התמונה האידיאלית, מתחיל לבצע פעולות נכונות, ואז מתייאש כי הוא עוד לא הגיע לשם. בדרך כלל הוא לא שם-לב שהוא ביצע מהלכים שאכן קרבו אותו אל התמונה האידיאלית, אבל הוא לא מדד בצורה נכונה את התוצאות ולכן לא השכיל להמשיך. בדרך-כלל ההגעה אל התמונה האידיאלית היא תהליך. תהליך שצריך להיות מודע אליו ואל תוצאותיו. כל שיפור והתקדמות אל התמונה האידיאלית חייב לזכות במלוא ההערכה מצד הבעלים של העסק. הדרך הבטוחה אל הכישלון היא לא להעריך את השיפורים. וזה מתחיל בקטנים ביותר!

מוקש מס' 7: חוסר אחריות.

בעלים אמור להיות האדם האחראי ביותר בעסק. מה תאמר על בעל מסעדה שיאכיל אותך מנה מקולקלת ויאמר שזה בגלל מישהו אחר? מנהל או בעלים שמאשימים את ה"מצב" או ה"מיתון" או ה"שוק", מודים בעצם בכך שהם לא לוקחים אחראיות על העסק שלהם. באותו הרגע יש להם אך ורק 2 ברירות. "להתאפס" על עצמם (בז'רגון צבאי), או לסגור. כל רגע שעובר לפני קבלת ההחלטה לגבי 2 האופציות הללו, הוא זמן אבוד, ויביא בהכרח להתדרדרות יותר מהירה של המצב.

מוקש מס' 8: התרחבות לא נכונה.

גם המנכ"ל וגם הבעלים אחראים על התרחבות העסק. הבעלים הוא המנהיג. הבעיה עם התרחבות (וזו גם הסיבה שבעלי עסקים שעשו טעות זו בעבר לא רוצים בכלל להתרחב) היא התרחבות לא מאוזנת. כאשר אנו מדברים על התרחבות, אנו מדברים על התרחבות גם ברווח, גם בהון העצמי, גם במחזור, בכמות הלקוחות, בכמות לקוחות חדשים שפונים, בכמות עובדים מיומנים. כאשר התרחבות מתבצעת באופן נכון, הבעלים יהיה יותר ויותר רגוע, יהיה לו יותר זמן, יותר כסף, ויותר "שולי בטיחות". כאשר התרחבות מתבצעת באופן לא נכון, העסק נדרש לעיתים קרובות לקחת הלוואות כדי להתרחב. כאשר עסק לוקח הלוואות זוהי לכל הפחות נורית אזהרה. התרחבות חכמה ונכונה דורשת הלוואות רק לעיתים רחוקות אם בכלל. כל אידיוט יכול לקחת הלוואות כדי להתרחב. רק בעלי-העסקים החכמים והמבריקים יכולים לעשות זאת בדרך הקשה, אבל הנכונה. הדבר דורש חוכמה רבה ומיומנות ניהול מבריקה.

המשך בסדנא הבאה…

לקוחות חדשים (שלא היו באף סדנא עד כה) יכולים  באמצעות השורה הבאה להירשם ל

סדנא אחת ללא תשלום של המכון לאבחון עסקי.

או לקבל יעוץ ראשוני טלפוני מהמאמן האישי של המכון לאחר מילוי אבחון עסקי ממוחשב.

למילי האבחון הממוחשב הקלק כאן.